Salı, Ağustos 07, 2012

Kuşlar Öldüğünde Sadece Üzüntü Hatırlanır



Bazı şarkıların yeryüzünden silinmesi gerek mutlu olmak için. Aklım nerede bilmiyorum ama kalbim hala bıraktığım yerde. Bu kadar zaman geçti bak, yıllar ve insanlar geçti. Hayatımız geçti ısmarlama bir rüya uğruna. Giysilerim ve çamaşırlarım değişti sonra şarkılar ve çarşaflar. Fakat ağladığım şarkı hala aynı. Ne yani insanın kalbi ilerlemiyor mu. Geride bırakamamış mıyım ben hiç bir şeyi. Çok kitap okuyunca aşkın adı değişiyor muydu. Sadece zaman geçti, güneşimi saçlarına rehin etmiş bir sabah gibi karanlıkta bekliyorum gençliğini.
"-Ne olur geri dön" demek benim için zor ama geri dönmek ne kolay biliyorsun. Biliyorsun "sana geldim" diyeceksin. Çocuklar ve çiçekler sever yüzünü güneşe dönmeyi. Dönerim. Tuzaklar yapışmış etime denizin tuzu kadar acı bir ağıt bu. Ben saç diplerine kadar günahım. Saf kötülükten doğan bir esmerlik bu. Yüzüm bir sırta dönük, parmaklarımın ucuna kadar gelen özlemin şarkısını bir omurganın içine akıtıyorum. Bitti. Geldim, defalarca senin olmayacağın her tee. Dokunduğum bütün yaraların irini sırtımda. Bu şarkıların suçu. Hangi yaram iyileşmiyor ki.

Sıradaki parça sana gelsin sevgilim;
noktası noksan intihar notlarımdan bir şarkının olmasını dilerdim,
dilerdim kendi telkinlerimin bir melodisi olsun.... Olmadı.
Ben seni kırdığım bütün küfürlerden yoruldum. Geçtim hayatından bir söz gibi. Ağzına uğrayıp savrulan bir söz gibi. Şimdi adımı yuvarlayan ağızlarda aşkı arıyorum bir keşiş gibi. Döndür beni sıkışmışım küçük bir yahudi şiirin içine. Döndür beni avunduğum uçurum sevdasından. Seni unutmaya şarkılardan başladım. Unut beni.
"Unut beni unuttuğum gibi seni"...

1 yorum:

Alev Kimbilirkim dedi ki...

Unutmak mı
Unutmak yalan
Sadece hatırlamak istememek var
Biten her aşktan geri kalan
Unutmak YALAN